Quinoa mag nemcsak vegetáriánusoknak

A vegetáriánus és legújabban a vegán étrend mind nagyobb teret hódít. Sokan úgy gondolják, hogy ezek az étrendek nem tartalmaznak annyi tápláló élelmiszert, pedig a quinoa mag az egyik alapvető elemük.

Ez a növény magas tápértékű és sok fehérjét tartalmaz, nem hiába egyik kedvelt élelme az egészségközpontú táplálkozásnak. Egyre többen érzékenyek a gluténra, napjainkban pedig szinte népbetegségnek számít. A quinoát a gluténra érzékenyek is fogyaszthatják, hiszen könnyen emészthető.

Lassan lebomló szénhidrátforrás, ami sok rostot tartalmaz, így a quinoa mag cukorbetegek által is biztonsággal fogyasztható, ugyanakkor a fogyókúrázóknak szintén javasolt.

Minden esszenciális aminosavat tartalmaz, lúgosító hatása is van, nagyon gazdag vitaminokban. Nem meglepő, hogy a quinoa mag már Magyarországon is közkedvelt szuperélelmiszer. Gyorsan elkészíthető, semleges ízű, így sós és édes ételeket egyaránt készíthetünk belőle. Bármit főzhetünk belőle, hiszen köretnek, főételnek, levesbetétnek és desszertnek is kiváló.

Print Friendly, PDF & Email