Díjnemfizetés miatt megszűnt biztosítás újrakötése: ezeket a lépéseket kövesd!

megszűnt biztosítás újrakötése

A díj nem fizetése miatt megszűnt kötelező biztosítás kellemetlen és költséges következményekkel járhat, de szerencsére van megoldás.

Legyen szó feledékenységről, banki hiba miatti csúszásról vagy pénzügyi nehézségekről, a következmények súlyosak lehetnek. Egy népszerű biztosító erre is felhívja a figyelmet. Ha gyorsan és tudatosan lépsz, újrakötheted a biztosítást, elkerülheted a még nagyobb anyagi terheket és visszanyerheted a közúti forgalomban való részvétel jogát.

Amennyiben nem tudod, hogy pontosan milyen lépésekre van szükséged a biztosítás újbóli érvénybe léptetéséhez, jogszerűen, gyorsan és költséghatékonyan, akkor tarts velünk!

Mi történik, ha nem fizeted be időben a kötelező biztosítást?

A KGFB minden magyar rendszámmal rendelkező autóra nézve kötelező. Ha a díjat nem téríted meg időben, a biztosítód automatikusan megszüntetheti a szerződést. A megszűnés időpontja visszamenőleg, a díjrészlet esedékességének napjától lép érvénybe.

Ez azt jelenti, hogy biztosítás nélküli időszakod keletkezik. Ennek több következménye is lehet:

  • A gépkocsit nem használhatod a forgalomban.
  • Pótdíjat kell fizetned minden biztosítás nélküli nap után.
  • Kártérítés nélkül maradhatsz, ha balesetet okozol ebben az időszakban.
  • Előfordulhat, hogy a bonus-malus besorolásod is visszaesik.

Miért fordulhat elő díjnemfizetés?

Több oka is van annak, hogy valaki nem fizeti ki időben a biztosítást.

  • Elmaradt értesítés vagy nem megfelelő banki beállítás.
  • Az e-mailes vagy postai számlaértesítő spam mappába kerül vagy elveszik.
  • Pénzügyi nehézségek, átmeneti likviditási problémák.
  • Biztosítóváltás után fellépő adminisztratív hiba.
  • Új jármű vásárlásakor a rendszám még nem kerül azonnal rögzítésre.

Bármelyik okból is történt, a legfontosabb, hogy gyorsan cselekedj!

Mi a teendő a biztosítás újrakötéséhez?

Ellenőrizd a biztosításod státuszát!

Lépj be a biztosítód online ügyfélportáljára vagy hívd fel az ügyfélszolgálatot, hogy megtudd, valóban megszűnt-e a szerződés! Nézd meg mikor volt az utolsó díjfizetési határidő, mikor szűnt meg a szerződés és van-e biztosítás nélküli időszakod!

Számíts rá, hogy fedezetlenségi díjat kell fizetned!

A biztosítás nélküli időszakra ún. fedezetlenségi díjat szabnak ki, amit napra lebontva számolnak el. Ezt a Magyar Nemzeti Bank minden évben közzéteszi. Minél tovább tart ez az időszak, annál magasabb lesz az összeg.

Kérj új ajánlatot vagy térj vissza a korábbi biztosítódhoz!

Dönthetsz úgy is, hogy visszatérsz a korábbi biztosítódhoz és újrakötöd a szerződést, esetleg másik szolgáltatót választasz.

Bármelyik megoldás mellett döntesz, fontos, hogy ne legyen biztosítás nélküli nap, ha elkerülnéd a pótdíjat.

Kösd meg az új szerződést mihamarabb!

Az új szerződést a biztosítás nélküli időszak utáni napra kell megkötnöd és visszamenőleg nem érvényesíthető.

Például, ha a biztosításod június 1-jén szűnt meg, akkor a legkorábbi új kezdés dátuma június 2. lesz. Ezután minden nap pótdíjat kell fizetned, amíg újat nem kötsz.

Fizesd be az új szerződés első díjrészletét időben!

A szerződés csak akkor lép érvénybe, ha az első részlet határidőre megérkezik. Ezért mindig figyelj arra, hogy időben rendezd az összeget, akár banki átutalással, akár csoportos beszedéssel!

Mire figyelj az újrakötés során?

  • Tartsd szemmel a szerződéskötési dátumokat, nehogy újabb díjnemfizetésbe csúsz!
  • Őrizd meg az utalás igazolását is!
  • Ha online kötsz szerződést, ellenőrizd a visszaigazoló e-maileket és figyeld az ügyfélportált!
  • Ha több nap telt el a díjnemfizetés óta, számolj a fedezetlenségi díjjal! Ez is megemelheti a kezdeti költségeidet.

Soha ne hagyd figyelmen kívül a díjfizetési határidőket és ha megtörtént a baj, akkor cselekedj gyorsan!