E-pénztárgép váltás kisvállalkozóknak: mik az első lépések?

E-pénztárgép váltás

Az elektronikus pénztárgépek (e-pénztárgépek) kora elérkezett és egyre több vállalkozásnak válik elvárássá a digitális nyugtaadás. Mindez főként a NAV előírásai és az e-nyugta rendszer bevezetése miatt történik. Ha kisvállalkozóként még csak most ismerkedsz az új rendszerrel, akkor jó hírünk van, mert az átállás nem bonyolult, ha lépésről lépésre haladsz. A cmo.hu linkre kattintva ezt is megtudhatod!

Ismerd meg közelebbről az e-pénztárgépet!

Az e-pénztárgép olyan digitális rendszer, ami képes elektronikusan kiállítani nyugtákat és valós időben továbbítani azokat a NAV szerverei felé. A klasszikus kasszáktól eltérően, itt nem szükséges papíralapú nyomtatás, hacsak a vevő kifejezetten nem kéri.

A rendszer célja, hogy egyszerűbbé tegye a nyugtaadást, csökkentse az adminisztrációs terheket és megfeleljen az új jogszabályoknak, mint például az e-nyugta rendszer követelményei.

Miért hasznos egy kisvállalkozásnak?

  • NAV-kompatibilitás: automatikus adatküldés a hatóság felé.
  • Költségcsökkentés: kevesebb nyomtatás, kevesebb eszközigény.
  • Könnyű integráció: applikáció, felhő vagy hardveres megoldások.
  • NTAK adatküldés: vendéglátósoknak különösen fontos!

Ráadásul ezek a modern rendszerek rugalmas csomagokban is elérhetőek, így nem kell azonnal mélyre nyúlni a zsebedbe.

Hogyan zajlik az átállás? 4 egyszerű lépésben

1. Regisztráció a NAV-nál

Be kell jelentened az e-pénztárgép használatát a NAV-nál. Itt kapsz egy hitelesítési kódot, amivel összekapcsolható a készüléked a NAV szervereivel.

2. Eszköz beszerzése vagy applikáció letöltése

Kiválaszthatod, hogy applikációt használsz (pl. tableten vagy telefonon), felhőalapú rendszert vagy hardveres pénztárgépet egy adóügyi nyomtatóval kiegészítve.

3. Üzembe helyezés és tranzakciók indítása

Miután minden be van állítva, indulhat az értékesítés. A nyugták automatikusan továbbításra kerülnek a NAV-hoz.

4. Frissítések és karbantartás

A rendszer automatikusan frissül, de figyelj arra, hogy minden funkció naprakész legyen!

Milyen lehetőségek közül választhatsz?

Applikáció

Egyszerű, gyors, telepíthető mobil eszközre. Tökéletes futároknak, foodtruckosoknak.

Felhőalapú rendszer

Stabil WIFI szükséges hozzá, de bármilyen eszközről működtethető.

Hardveres megoldás

Megtartod a régi pénztárgépedet és egy kis frissítéssel (pl. adóügyi nyomtatóval) újrahasznosíthatod.

CMO csomagok. Neked is van egy jó ajánlatuk!

Néhány ajánlat a teljesség igény enélkül, a CMO részéről.

1) NTAK POS Free, az ingyenes belépő

Kisebb vendéglátós egységeknek ideális, ahol kötelező az NTAK adatszolgáltatás. Ingyenes, egyszerűen kezelhető és megfelel az alapvető nyugtaadási követelményeknek.

2) NTAK ECR és NTAK POS ECR

Ha maradnál a megszokott pénztárgépnél, de szeretnél modern funkciókat is, mint az elektronikus nyugtaadás, NAV- és NTAK-kapcsolódás egyben. A POS változat bérlés alapú és terminált is tartalmaz.

3) NTAK BASE az egyszerűség ereje

Kávézók, büfék, kisebb éttermek kedvence. Költséghatékony, alapszolgáltatást nyújt, mégis teljes NAV megfelelést biztosít.

Ne maradj le a váltásról!

A NAV 2024 júliusától elindította az e-nyugta rendszer tesztidőszakát, 2028-ra pedig végleg átállunk a digitális nyugtaadásra. A CMO e-pénztárgép megoldásai már most készen állnak arra, hogy segítsenek ebben a folyamatban, legyen szó akár ingyenes alapcsomagról, akár komplexebb rendszerről. A digitális átállás nemcsak kötelező, hanem előnyös is.